Osoby prowadzące sklepy internetowe powinny dokładać starań, by zamieszczać w nich unikalne opisy produktów. Czasami jednak zdarzy się, że nawet stworzenie wielu tysięcy znaków autorskich treści nie poprawi sytuacji naszej strony w oczach wyszukiwarki internetowej w takim stopniu, w jakim byśmy chcieli. Na co należy zwrócić uwagę, by uniknąć takiej sytuacji?
Otóż okazuje się, że równie ważna jak unikalność treści na naszej stronie względem innych stron internetowych jest unikanie duplikatów w ramach naszej witryny. Aby tego uniknąć, trzeba między innymi unikać publikowania informacji o produkcie pod więcej niż jednym adresem URL, co zazwyczaj spowodowane jest umieszczaniem nazw grup produktów w adresach URL, przez co do produktu należącego do więcej niż jednej grupy prowadzi kilka adresów URL, a wyszukiwarka traktuje to jako duplikat.
Innym problemem jest umieszczanie fragmentów opisów na listach produktów – by tego się wystrzegać, najlepiej jest opracować specjalne krótkie opisy, które będą pojawiać się właśnie na listach. Ten i inne problemy związane są z błędnym opracowaniem strony, także warto wziąć pod uwagę je już na poziomie tworzenia witryny.